Klubmesterskab

KLUBMESTERSKAB

Klubmesterskab uddeles i diciplinerne spring og dressur til bedste elevrytter samt bedste private pony- og hesteekvipage.

Nedenfor kan du læse regler og kriterier for at vinde klubmesterskabet i HERR.

Klubmesterskab tildeles efter følgende kriterier:

1. Medlemskab af HERR er betalt for stævneåret.
  2. Placeringer er kun pointgivende, hvis der er startet for HERR (skal om nødvendigt kunne dokumenteres på resultatliste/dressurkritik).
  3. Elevrytteren skal modtage undervisning (i disciplinen) i HERR, af klubbens ansatte underviser. Private ekvipager skal blot have medlemsskab.
  4. Resultater skal være lagt i postkassen i ridehallen eller fremsendt på mail til: formand@herrrideklub.dk, senest den 1. december. For sent indkomne resultater medtages ikke.
  5. Resultater skal indeholde oplysninger om:

Placeringsnummer og klassenavn

Hest-/ponynavn

Rytters navn

Dato og sted for stævne samt stævnetype (mini-, klub-, distrikt-, eller landsstævne af hensyn til pointgivning)

1. Klubmester for elevryttere, private pony- og hesteekvipager 20xx i den enkelte disciplin er den elevrytter/ekvipage, der har opnået flest point i perioden 01.01.20xx til 31.12.20xx.

Klubmesterne hyldes på den efterfølgende ordinære generalforsamling som afholdes iht. vedtægterne.

Definitioner:

Elevrytter:Rytter som rider på Herslev Rideklub’s elev-ponyer/heste.

Point følger rytter og er uafhængig af pony/hest.

Ekvipage:Par bestående af rytter og privatejet pony/hest. Point tildeles rytter-pony/hest parvis.

I tilfælde af pointlighed i dressur er gennemsnitlig procentresultat afgørende.

I tilfælde af pointlighed i spring er antal placeringer afgørende.