Ridehusreglement

RIDEHUSREGLEMENT

1. Du skal være medlem af Herslev Rideklub (HERR) for at kunne benytte vore faciliteter.
  2. Rider du egen hest/pony skal du have facilitetskort til hver hest/pony.
  3. Ridehallen kan frit benyttes af medlemmer udenfor holdundervisningen.
  4. Al færden på HERR’s arealer sker på eget ansvar og egen risiko.
  5. Alle ryttere SKAL ride med fastspændt ridehjelm.
  6. Ryttere skal TRÆKKE hesten gennem porten til ridehallen.
  7. Der rides altid VENSTRE MOD VENSTRE.
  8. Der skal altid skridtes på hovslaget, medmindre der laves øvelser, og altid venstre mod venstre.
  9. Parader øves indenfor hovslaget.
  10. LONGERING er ikke tilladt, hvis der er ryttere under 18 år i ridehallen. Longering kan derudover KUN finde sted når hallen er tom eller med trense når ALLE ryttere (hvis alle over 18 år)  i ridehallen har sagt ja. Max 1 kan longere ad gangen.
  11. Heste må max. være løse 30 minutter i ridehallen, skal være under opsyn og SKAL indfanges hvis én ønsker at ride i ridehallen. Spejle på kortside SKAL dækkes af!
  12. Ved springning og løsspringning skal der ALTID være en kyndig person over 18 år til stede.Ved løsspringning SKAL spejle på kortside dækkes af.
  13. Sikkerhedsvest SKAL bruges i spring af ryttere under 18 år. Alle anbefales det.
  14. Spring må kun sættes frem i ridehallen hvis dette accepteres af ALLE ryttere i ridehallen.
  15. Oprydning efter springning, longering mm. er obligatorisk.
  16. Private må gerne medbringe egne undervisere, såfremt der betales udvidet facilitetskort.
  17. Ødelæggelse/skade på klubbens faciliteter og udstyr skal meldes til formanden. Husk din egen privatforsikring (ansvar) skal dække hvis hesten er skadevolder.
  18. Hunde skal føres i snor hvor der rides
  19. Når hestene lukkes til og fra foldene nede bagved (og man ikke trækker hestene), advarer man rytterne der rider på udendørsbanerne
  20. Vis hensyn til hinanden, rid ikke for tæt og vær mod andre, som du ønsker de er mod dig